Prima mașină zburătoare, mai aproape de realitate: când va fi disponibilă
Administrația Federală a Aviației din SUA a acordat un certificat special de navigabilitate pentru Armada Model Zero, un prototip de mașină electrică care poate zbura.
Vehiculul electric cu decolare și aterizare verticală (eVTOL) al companiei californiane Alef Aeronautics, care are patru roți și opt rotoare integrate în cadrul său, poate fi acum testat pentru prima dată în demonstrații publice de zbor.
Alef Aeronautics susține că acest lucru o face „prima mașină zburătoare adevărată din lume” care este certificată FAA pentru a zbura, deoarece modelele similare care au primit aprobare în ultimii ani pot zbura, dar nu se potrivesc pe drumurile obișnuite sau în locurile de parcare.
„Acesta este un pas mic pentru avioane, un pas uriaș pentru mașini”, a spus directorul general al companiei, Jim Dukhovny.
„Suntem încântați să primim această certificare de la FAA. Ne permite să ne apropiem de a aduce oamenilor o navetă mai ecologică și mai rapidă, economisind indivizi și companii ore în fiecare săptămână”.
Numit Armada Model Zero, vehiculul este un precursor al prototipului Model A pe care Alef Aeronautics l-a dezvăluit în octombrie 2022.
La prima vedere, seamănă cu o mașină obișnuită. Dar ascunse sub exteriorul său se află opt rotoare – patru în spate și patru în față, unde ar fi motorul în mod normal.
Similar cu dronele
Acestea permit vehiculului să decoleze și să aterizeze vertical, la fel ca o dronă sau un elicopter, fără a fi nevoie de o pistă lungă.
Suspendată în centrul cadrului din fibră de carbon se află cabina pasagerilor, care poate încăpea până la două persoane și este așezată pe o platformă pivotantă cunoscută sub numele de gimbal.
Odată ajuns în aer, întregul cadru al vehiculului se rotește lateral cu 90 de grade, astfel încât ceea ce era cândva partea din față și din spate a mașinii devin două aripi de fiecare parte a cabinei pentru viteza maximă.
Între timp, cabina în sine se rotește automat pe axa sa, astfel încât să fie întotdeauna cu fața în față.
Alef Aeronautics spune că vehiculul model A al companiei va avea în cele din urmă o autonomie de rulare de 200 de mile și o autonomie de zbor de 110 mile.
Cu toate acestea, din punct de vedere tehnic, este considerat un „vehicul cu viteză mică”, ceea ce înseamnă că nu va putea conduce mai repede de aproximativ 25 de mile pe oră și ar avea nevoie de aprobarea Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi pentru a fi testat pe drumurile publice. .
Alef Aeronautics spune că se așteaptă să înceapă producția și livrările modelului său A la sfârșitul anului 2025, cu precomenzi începând de la 300.000 USD.
Alți concurenți care luptă pentru a deveni primul vehicul zburător care este de fapt aprobat pentru uz public includ prototipul Volkswagen Flying Tiger și AirCar by Klein Vision, căruia i s-a acordat anul trecut un certificat de navigabilitate în Slovacia.
Președintele Hyundai Motor Europe, Michael Cole, a declarat anterior că credea că mașinile zburătoare vor fi în orașele noastre până în 2030.